bike trial

bike trial

real trial
bike trial

bike trial

real trial

تنه پنجم و آخرین تنه ساخته شده

هکلیه اصول طراحی بر پایه قدرت تحمل تنش بوده اصل اول 

به این ترتیب فاکتور های ساخت من از این تنه  

فاکتور های ساخت  

۱ قدرت تحمل تنش در تراکم بالای تنه  

۲- تراکم تنه 

۳- وزن 

۴- تنه ای که نیاز به بوستر ترمز نداشته باشه 

۵- ترکیب تنه های زوو pitbull زوو piranha و gu tp ۲۰۰۷ 

سمت زجیر چرخه به شکل pitbull و سمت چپ تنه به شکل piranha تقویت شده  

کمتر کردن بی بی رایز.. کمتر کردن طول تنه به نثبت قد خودم  

طول تنه ۱۰۸۰ بی بی رایز ۵۰ میلی متر به علت توجه و نظرات بالای طرف داران وبلاگ که گفته شده بود بی بی رایز رو کم گرفتم ...۵ میلی متر بیشترش کردم وخودم هم زیاد رازی به ۴۵ میلی متر نبودم  

وزنه تنه  با ترازوی دقیق ۲.۲۵۰ گرم

وبعد از نصب زنجیر متوجه شودم که تنه نیاز به زنجیر جم کن نداره که خیلی خوشحالم کرد و تنها نقطه ضعف تنه نیز بر طرف شود  

  

تعدادی عکس از تنه کامل زیپ شده در لینک موجود است 

download link..1

  

------------------------------------------------------------------------------------------- 

 مشکلات تنه قبل........ زیاد روی .. 

از طول تنه گرفته تا  بیرایز  بالا و کمترین مقدار فاصله زنجیر که باعث شده بود که تنه قبلی در یک سری حرکت ها مانور نداشته باشه و  سوار کار را بی تعادل و خسته کنه که در تنه جدید دیگه این مشکل نیست تنه قبل در حرکت های چرخشی دچار مشکل بود در حرکت های که نیاز به بالا کشیدن سر چرخ بدون پدال بود دارای مشکل بود حرکتهایی که با تنه قبلی راحت جواب میداد یکی ساید هاپ بود یکی نیم پا بقل و طول روی جلو و طول روی عقب تا جایی که من وارد بودم یعنی کار کردم ودراپ ضعیفی هم داشت در این تنه هم از طول تنه هم از بی بی سایز زیاد خود داری کردم  و به نظر خودم بهترین چرخی که داشتم بدون هیچ سختی سر چرخ در پایین ترین حالت مونتاژ یعنی بدون حلقه زیر کوپی وبدون یه کرپیه بلند و یا با زاویه بالا  و بدون فرمون رایزر یا شیب دار به راحتی با کوچکترین اشاره بالا میاد  راحت حرکت های چرخشی رو جواب میده مشکلات و عیوب تنه قبلی ناشه از ناپوختگی تفکرات و باورهای غلط از مفاهیم مهندسیه تنه های تریال و زیاده رویه این جانب بوده است 

 

در اخر منتظر نظرات شما هستم میلاد عبدالهی 

لینک یک عکس با کیفیت از چرخ کامل

نظرات 6 + ارسال نظر
shahrokh شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:39 ب.ظ

سلام میلادجون .کارت عالیه تنه جدیدت خداست.بیصبرانه منتضر دیدنه تو چرختم.sh.y

علی یحیایی جمعه 30 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:58 ق.ظ http://trial-sari.tk

سلام میلاد جان
آقا طراحی و ساخت جدید مبارک. خوشحالم که هر روز موفقیت های جدیدت رو در این زمینه می بینم.
راستی بعد از تست تنه قبلی مشکلاتش رو نگفتی؟ جاییش رو شکوندی؟
وزن کل چرخ چقدر در اومد؟
ممنون. خسته نباشی.

علی یحیایی شنبه 8 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ب.ظ http://trial-sari.tk

داداش با این جمله آخرت خیلی حال کردم:
(مشکلات و عیوب تنه قبلی ناشه از ناپوختگی تفکرات و باورهای غلط از مفاهیم مهندسیه تنه های تریال و زیاده رویه این جانب بوده است)
خوشحالم که دیدگاهت نسبت به طراحی تریال با افزایش تجربت بهتر شده چون یه زمانی دیگه اینقدر از بی بی سایز تعریف می کردی که بیشتر بچه ها به خاطر اشتباه تو طرز فکرشون این بود که هر دوچرخه ای که بی بی سایزش بالاتر باشه بهتره مثلا همین بچه های خودمون خیلی درگیر این قضیه شده بودن و کل زندگیشون شده بود بی بی سایز دوچرخه و همیشه تو مشخصات تنه ها دنبالش بودن.
فقط یه سوال: تو که همیشه میگفتی بی بی سایز زیاد برای بالا آوردن سر چرخ بدون پدال مناسبه پس چطور شد که روی تنه قبلی با این حرکت مشکل داشتی؟

be alate nadashtane keborde farsi majbooram be in shekl benevisam tane ghabl bbrise 6 cm dasht roo toole tane 1095 moote ghayer ta 1090 ke in alate asliye sakht shodane boland kardane sare charkh bedone pedale alan zoo pitbull ba bibi rize 3 sare charkh sakht rar az in tane ke jadid sakhtam bala miyad taze ba farmon korpiy kaly ke midonid farmoone ba shib va korpi bolande ba 15 daraje zaviye hala in nemishe ke harche bi bi rise kamtar sare charkh rahat tare na harchi toole tane kamtar sare charkh rahat tar harchi bibi rise bishtar sare charkh too khargooshe behtar miiste bedone feshar roo daste shakhse savar kar be har hal in bahs jash inja nist moteasefane enteghale afkar az rahe neveshtan besiyar sakhte

ایمان دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:56 ب.ظ http://hbs-trial.blogfa.com

سلام
۱- با نقد تنه قبلیت حال کردم سعی کن بازم از این نقد ها بزاری.
۲- میتونی به جای جواب دادن تو همین نظرات تو انجمن تریال که عضو هم هستی مطلبت رو بزاری و به سوال علی هم توش اشاره بکنی
۳- با تنه جدیدت خیلی حال کردم مخصوصا دوشاخ عقبش اون ژایین مایینا
۴- نظرت راجع به تنه ی جدید اوزونیس کرو ۲ چیه؟ خیلی ردیفه هم از لحاظ طراحی هم وزن . چرخ کاملش هم ساز ۲۶ ۷ کیلو در اومده که زده رو دست راکمن که چند وقت ژیش رکورد ۸ کیلو رو زده بود. اما بازم زو آلیاژ ۶۰۰۰ گیر گرده. فکر کنم کلا اوزونیس ۶۰۰۰ کار میکنه چون ۲ تا تنه جدید ۲۴ اینچ مسابقه ایی و استریت مثل اینسژیرد داده که اونام ۶۰۰۰ هستن.
۵- دمت گرم بابته فال زیژ. بازم عکس هارو زیژ کن بزار واس دانلود
۶- بیشتر انجمن بیا

علی یحیایی دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:21 ب.ظ http://trial-sari.tk

سلام. خارجی ها هم میلاد عبدالهی دارند این لینک رو ببین مراحل ساخت یک دوچرخه دست ساز خارجی:
http://www.trials-forum.co.uk/forum/index.php?showtopic=156712
نظرت راجع به استایل تنه و کلا کار این همکارت چیه؟

میلاد عبدالهی سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:40 ق.ظ http://www.realtrials.blogsky.com

با سلام خسته نباشید به برو بچ تریال کار
به دو سوال به صورت نظر توی بلاگ خودم جواب بدم
سوال اقا ایمان و اقا علی که به این ترتیب
در رابطه با فورم به خدا حال حوصله فرمو اینارو ندارم هرکی هرچی از حرفام برداشت کرد من مشکلی ندارم از جانب خودش هم حتی واسه دیگران توضیح بده دوم در مورد تنه اوزونایز شاید ۲ یا ۳ بار توضیح دادم توی بلاگ اقا احسان فتحی هست در حال حاضر
و این سازنده تریال که تویه این تریال فورم بود و شما دیددید از طرف من بش بگید اگه این کارگا با این امکانات دست من بود شاتل از توش میومد بیرون نه تنه دوچرخه اونم آهنی تنها تنها تنها کار اسولی ودروست این آقای تریال ساز ساخت پلت فورم اوله تنه بوده که تنه تاب دار نباشه
ولا غیر که این آقا هیچ توضیحی در مورد سایز های تنه خودش نداده و از تساویر موجود حاکی از بی بی رایز پایین و چین استی زیاد تول تنه به نظر کمتر از ۱۰۶۰ میاد درحد مقیاس با چشم و تقریب فاصله یه تایر با پدال پایدان
به هر حال این سازنده که از فیبر کربون در ساخت تنه تریال استفاده کرده متوجه این باید میبود که تنه های از جنس فیبر کربون فقد برای کورسی ها و تنه هایی تنش پزیری نیستند و میشکنند ولین جزو نقات ظعف رزین های اپوکسی که در ساخت فیبر کربون و لوله ها و قطعات فیبری استفاده شده میباشد فیبر کربون در سنعت حواپیمایی و خودرو سازی کابرد زیادی دارا است ولی در دوچرخه سازی فقد برای کورسی ها که تنه هایشان تنش پزیری نیاز ندارد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد