bike trial

bike trial

real trial
bike trial

bike trial

real trial

یه یادداشت مشتی واسه این کاره ها

یه چند وقتی هست که تریال کار کردنم همش دچار وقفه میشه  یه ۶ماهی یم هست یه فکرایی تو سرمه.... از این اون واسه ساختن آلیاژ تنه  هم تو انترنت هم تو بازار پرسو جو کردم و گشتم حلا به یه نتایجی رسیدم خواستم اگه مایل باشید  شماهم دز جریان کارم قرار بدم . 

حالا اینکه هم پول کافی در اختیار  ندارم هم تعداد تولیدم یه دونه بیشتر نیست 

پس به این نتیجه رسیدم که بهترین راه استفاده از تنه تانک خودمه و یه تنه دیگه که از یکی از بچهای تریال کار گرفتم این کارو شروع کنم  البته اینم بگم که تنه خودم جای توپی تنش هرز شده بود تنه دوستم از ۳ جا شکسته بود  پس از ریختنه دوتا تنه تانک روهم یه نیم تنه نیموناقس در اومده که هنوز آلیاژش  هم از نوع آلیاژ که تنه (*zoo*,echo,adam,czar,*gu*)چرخه ها   رو باش میسازن نیست....... یه 8 ماهی هست که zoo مدل 2009خودشو وارد بازار کرده البته یه چند وقتیه که هم gu همzoo با لوازم echoتو سایت echo نمایش میدن که از اون موقع من نتونستم خدمو در مقابل تنه ساده و جذابش نگه دارم چون مایه درست حسابی واسه خرید  یه چنین تنه ای هم ندارم من دست بساخت ابتکاری از روی این تنه شدم هنوز هم کارم به پایان نرسیده چون قسمت اصلی یعنی جوشکاری اون باقی مونده  خوب کجای کار بودیم اینجا که من برای ساختن یه قالب دایکاس از قطعات گیرنده چرخ عقب و قسمت پشت زنجیر که تایر عقب به محل توپی تنه نزدیک میشود دچار درد سر شدم البته اینهمه کارهمه قبل از انجام وعقدامات عملی من بود  .. 

من رو دچار شک تردید کرد وقتی فهمیدم اگر بخوایای یه کار مشط بکنی باید برای هر قالب دایکاس حدود 2 تا3 ملیون پول بدی که اصلا از فکر اینا اومدم بیرون گفتم پس دیگه طول وارتفاع تموم شد حلا مجبورم از قالب ریخته گری در شن استفاده کنم که علبته میشد cnc هم کاریش بکنی که بازم به صرفه نیست که 100% هر آلیازی را نمی شه در قالب هی شنی ریخت مخصوصآ آلیاژ ها که در ساخت تنه های آلمینوم استفاده میشود چون در زمان سرد شودن دچار انبصات وانقباض زیادی میشوند  که به خرد شودن کریستال های آن  وترد وشکننده شدن قطعه منجر میشود پس من راهی جوز ساختن قطعات چوبی به اشکالی که می خواهم نداشتم تا به ریختگر تحویل بدهم و او هم برای من از آلیاژ مخصوص خود که البته به قول خودشن می خوای  سخت با شه یا نرم که من هم الیاژ نرم را اتخواب کردم این قطعات رو ساخت چون آلای سختی که ریخته گر های تجربی ما میگن در فشار های زیاد  مشکنه مثلا اهن خم میشه ولی چدن میشکنه  .....چیزایی که من سطحی کوتاه میگم جای بحث زیاد داره ولی وقتش اینجا نیست لینکشو http://www.kashanalloy.comواسه کسایی که علاقه دارن می زارم شرکتیه که تو ایران  تولید کننده آلیاژ ها آلمینیوم است  هم قسمت مشاوره داره هم ساخت 

حالا بر گردیم رو بحث اصلی مون

که بعد از ساختن این قطعات به ساختن قطعات دیگر مثل گلویه فرمون که البته از همون تنه خودم ورداشتم و کوتاهش کردم  به طول 100ملیمتر و از گلویه اون یکی تنه یه جای توپی تنه به طول 68 میلیمترکه تراشکار درستشون کرد رو در کنار قطعات دیگه  یه 50 % کاری انجام شده به حساب میارم.... سخت ترین قسمت کار کنار هم گذاشتن این قطعاته که همینجوریم نیست که فقط شبیه دوچرخه باشه چیزی که به وسیله تجربه به شرکت های سازنده چرخ های تریال ثابت شده رو ((باید)) در نظرگرفت  مثلا تو این عکس همه چیز درباره تنه های شر کتهای مختلف نوشته شده که افراد خریدار نسبت به وزن و قد  تنه خودشو  انتخاب میکنه این بحثمون فقد شامل تنه های شرکتهاییه که بالا نام بوردم ... نه koxx  و نه شرکت هایی مثل koxx که چرخواشون فقد بدرد دراپ می خوره همشونم کرپی بلند روشونه چه 20 چه 26  حلا از بحثمون خارج نشیم ...

توی این جور چرخا هرچی قد کوتاه تر باشه  طول تنه کمتر وهرچی وزن کمتر باشه Bottom Bracket Rise: عدد بیشتری پیدا می کنه  مثلا  zoo  قبلا طول تنه یا همون WheelBase 1095 خودشو 25+ می داد طول تنه 1085 خودشو 15+ می داد ولی gu  توی یمدل خودش رو طول تنه 1085 bbrخودشو60+ زده و این اطلاعت رو توی سایت های خودشون قرار میدن حالا اگه همیه این زاویه ها فاصله ها  رعایت بشه بقیه اشکال لوله ها شکلشون  حالتشون مهم نیست پس به این اطلاعات که مال تنه zoo 2009  هست دقت کنید   http://www.echobike.com/index1.htm

GEOMETRY:

WHEEL BASE 1085MM……bB RISE 30MM, ….CHAIN STAY LENGTH 383MM …..   HEAD ANGLE 71D…. HEAD TUB LENGTH 100Mm… bB SHELL WIDTH 68Mm....  FRAME SPACE  

 135Mm

پس اشکال ما ایرانیا اینه که نه تنه چرخوامون استاندارده نه وزن چرخامون زوو 2009 9.600  گرم وزن چرخ قبل من13.۸00بود حالا از استیل مسخرشم گذشت میکنیم باید بگم شرکت هایی مثل تاک ویوا که توایران با زارو دست گرفتن ریدن با این ساختنشون...... حلا ما چکونیم که نه ترمز داریم نه لاستیک 3.5 ماکسیس نه یه تنه استاندار خفن ترین لوازم مونم  مال شیمانو حلا تریالو بوسیم یا مثل یه مرد با تریال  بجنگیم من که دومین کارو می کنم.... اصلا هرچی 26 سوار می شناختم یا  تریالو ول کرده یا 20 سوار شده تعداد 26 سوارا به تعداد انگوشت رسیده از بحث مون خارج نشیم عکس کارایی که کر دمو می زار  تا شاید انشالا پول دسم بیاد یه جوشی بش بدم  قسم خوردم طول باش نکشم که اگه بشکنه سر به کوه بیابون میزنم**** چاکر بچه های تریال کار 

 نوشته میلاد عبدالهی  منابع سایت ایرانی متالوژی و سایت اکو  که لینکشون تو متن هست   

اینم عکسای کاری که پیش رفته 

 

 

 

 

چاکر برو بچه های تریال کار میلاد عبدالهی

نظرات 6 + ارسال نظر
امید چهارشنبه 24 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:13 ق.ظ http://downhillbike.iranblog.com

مرسی.
دمت گرم حتما این قضیه ترمز روغنی رو بزار.مرسی.
(واسه دانهیل)
چاکره برو بکس تریال کارم هستیم.

امید پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:09 ب.ظ http://downhillbike.iranblog.com

دمت گرم اگه بتونی تنه رو ردیف کنی خیلی کاره توپی کردی
در ضمن دمت گرم من هنوز منتظرم واسه مطلب ترمز روغنی

ایمان کمالی فر سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:50 ب.ظ http://trialbikes.ir

سلام خدمت تریال کار اصفهانی خسته از تریال...

آقا از مطالبی که گذاشتی واقعا خوشم اومد.
واقعا راست می گی
تو گروه ما علیرضا سعیدی تریال ویوا ۲۶ سفید کد فراگ داشت که داستانش از این قراره:

تو ماه اول طوقه هاش شکست.
بدنه هم از قسمت پشت فرمون . اسمش رو نمیدونم . شکست
بدنه رو جوش ارگون داد شکت دوباره جوش داد بازم شکست
که دیگه علیرضا قاطی کرد و یک بدنه ی ۲۶ پژو کمک وسط دار خرید و لوازم تریال بدبخت رو زد تن این بدنه ی پژو و حالا هم با این فعلا داره کار میکنه تا ۱ بدنه ی درست حسابی پیدا کنه بخره.

امشب هم بچه های گروه ما ۳ تا تریال ۲۰ ویوا کد فراگ ۲۰۰۹ خریدن دونه ای ۲۳۰.۰۰۰ تومان
یکی سبزه ۲ تا هم قرمز
شرکت ویوا هم تریال ها رو اصلاح کرده و توپی های ۲ طرفه واسه عقب دوچرخه انداخته که اگه حرز گرد بر عکس کنی استفاده کنی.
سایت رو هم زدم البته با یه اسم دیگه:
www.TrialBikes.IR
عکس های تریال های جدید رو که امشب گرفتم رو تو سایت گذاشتم.
برو به سایت ما.
نظر هم یادت نره.
منتظرتم عزیز

خاکپور دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:04 ب.ظ

سلام عزیز دلم .بامطالعه این مطالب یه سوال برام ایجاد شد که حضرتعالی مهندس قالب سازی یا ورزشکار رشته تریال؟اگه تریالکاری باید از فاز ساخت وساز دوچرخه بیای بیرون چرا که در کشور ما تازه دارن دستگاه سوراخ کن ته سوزن رو از چین وارد می کنن تا مبادا در تحریم های اینده دچار بی سوزنی بشیم.خلاصه اگه تریالکاری یه شماره برام بفرست تا هر وقت مسابقه بود خبرت کنم.جمعه ۳۰/۵/۸۸مسابقه داشتیم واز ۹ استان اومده بودند.اسمت وشماره همراهت رو برام اس ام اس کن.۰۹۱۲۷۷۵۱۶۶۴ خاکپور مسئول برگزاری مسابقات تریال دوچرخه

حسین شنبه 2 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:11 ب.ظ http://trialsteam.blogfa.com/

خسته نباشی از ساخت تنه بیا بیرون برو یه تنه بخر خیاله خودتو راحت کن

سلامت باشی
توفکر تنه با لوازمم واسه همین فعلا دست نهگه داشتم ببینیم خدا چی میخواد ماکه یه pitbull

سعید چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:14 ق.ظ

کارت عالیه.اگه تونستی یه تنه برام جور کن.
راستی یه تنه زوو دارم که از وسط شکسته اگه مشتری سراغ دارس زنگ بزن.۰۹۱۴۹۶۶۲۳۲۱
از تریال سوارای بچه های اردبیل

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد